
“Volem que sigui un referent mundial del ciclisme femení”, assegurava ahir el menorquí Arturo Sintes, president de la Federació Balear de Ciclisme al costat del president del Consell Insular Marc Pons, i dels regidors d’Esports de Maó, Ciutadella i Mercadal -localitats per on hi passarà la cursa-, recordant en un llarg raonament que “he presidit una pila d’aconteixements a Mallorca, i ja era hora que Menorca en tingués un d’alt nivell”.
I aquest aconteixement d’alt nivell es la Primera Challenge Volta Ciclista a Menorca que s’iniciarà demà amb una etapa pròleg amb contrarellotge de 3’7 km amb sortida al Moll de Llevant i arribada al de Ponent en un Port de Maó tancat a la circulació, dissabte amb una etapa de 77,2 km amb sortida a la Plaça des Born de Ciutadella i arribada al Montetoro (port de 1ª categoria) i, finalment el centre de Maó, en un circuit de 22,8 km amb tres passos arribant i sortint del carrer Cós de Gràcia per a un recorregut final de 92,2 km.
En total, hi participaran deu equips formats per una seixantena de ciclistes professionals d’elit i juniors de segon any. Hi destaca la darrera medalla de bronze de l’equip d’Espanya, la basca Leire Olberria, el Team Stuttgart alemany i fins i tot un equip nacional, el d’Algèria, selecció que ha d’arribar a darrera hora per qüestions de visat.
Aquesta Volta Ciclista a Menorca de Fèmines es vol emprar també com a promoció turística de l’Illa i ha estat possible gràcies a la col·laboració econòmica del Pla de Dinamització del Producte Turístic de Menorca (PDPT) que integren el Consell de Menorca, el Govern de les Illes Balears, el Govern central, la Fundació Destí Menorca i l’Associació Hotelera de Menorca (ASHOME).






