Menorca es mulla en la nedada solidària per l’esclerosi múltiple

esclerosimullat

Remullar-se a les cristal·lines aigües de les platges de Menorca ahir va tenir el valor afegit d’estar recolzant una causa solidària a favor dels afectats per l’esclerosi múltiple. L’Associació per aquesta malaltia celebrava així la setena edició del “Mulla’t” amb una gran participació dels qui s’atracaren fins als vuit punts d’encontre. Més de 300 participants van lliurar uns 200.000 metres com a suport simbòlic a la tasca que ve desenvolupant l’Associació en favor dels afectats per la malaltia. A darrera hora d’ahir encara no s’havien comptabilitzat el total de participants as Grau.

Cada any un dels municipis de l’Illa assumeix ser la seu central, i en aquest ho fou la platja de Son Bou d’Alaior. Però al mateix temps la gent acudia a la nedada solidària as Grau, sa Mesquida, Punta Prima i la Platja Gran a més de les piscines del Bar Pons de Cala en Porter, la Piscina Municipal des Mercadal i la del Centre Esportiu de Malbúger a Maó. A Son Bou es van concentrar els representants polítics que d’una forma oficial donaven el seu suport a l’Associació. Marc Pons, president del Consell insular, Pau Morlà, batlle d’Alaior i Antoni Gómez, gerent de l’Àrea de Salut a Menorca, entre altres, van acudir a la cita acompanyats de les seves respectives famílies. Amb un to festiu s’endinsaren a la mar i junts nedaren entre les boies que senyalitzaven un recorregut de vint-i-cinc metres.

L’Associació per l’Esclerosi Múltiple comptà aquest any amb el suport d’altres persones famoses que estiuegen a Menorca i van voler adherir-se a la causa, com l’ex-entrenador del Menorca Bàsquet Ricard Casas, l’exjugador internacional de bàsquet Rafel Jofresa, la gimnasta Bet Salom, el periodista de TV3 Pere Escobar i el menorquí Joan Bagur, que recentment ha estat reconegut com a campió del món de judo en la categoria júnior de cecs i deficients visuals. Per la campanya de difusió de la diada també es va comptar amb la imatge dels actors i actrius de Menorca que participen a la sèrie televisiva d’IB3 “Llàgrima de sang”. Per altra part es van sumar a la iniciativa els nedadors del Club de Waterpolo de Maó i els del Torneig de Natació 9 de juliol que es celebra cada any a Ciutadella.

La nedada solidària “Mulla’t per l’Esclerosi Múltiple” és una excel·lent campanya que gaudeix cada any d’una important resposta per part de la gent que d’aquesta forma coneix més a fons la malaltia i se’n fan càrrec de les seves necessitats. Els fons recaptats, sobretot per la venda de camisetes i tovalloles decorades amb divertits dibuixos de la coneguda marca Kukuxumusu, estan destinats a contribuir a les despeses de l’equipament del centre de dia que es posarà en funcionament a partir del setembre a Maó amb el suport de la Fundació per a persones amb discapacitat del Consell insular.

Primera jornada solidària a Alaior
El passat diumenge a Alaior va es va celebrar la primera jornada solidària “Mulla’t per l’esclerosi”, que es va viure en un to festiu al llarg del fosquet a la plaça i al carrer Nou de la població. Hi va haver concurs de truites, gua­nyat per Catalina Gomila, diferents mostres gastronòmiques i punts de venda dels productes decorats per Kukuxumusu per l’associació. Després la Banda de tambors i cornetes va oferir un petit concert i diferents parelles de l’Escola de ball de saló van ballar sambes, tangos i pas-dobles. La música va anar a càrrec de Pilar Plana amb l’acordió, Joana Pons amb ses guitarres, Xalandrí i el grup Assaig.

Participants

Ciutadella
A la Platja Gran de Ciutadella hi van acudir per la nedada solidària 18 participants, que van nedar un total de 7.850 metres. A Ciutadella també s’hi sumen els 64 nedadors del Torneig de natació 9 de juliol, que han lliurat un total de 72.600 metres.

Son Bou
A Son Bou s’hi van presentar un total de 80 nedadors, que van fer 35.905 metres.

Punta Prima
58 nedadors van realitzar 19.160 metres.

Cala en Porter
A la piscina del Bar Pons hi van nedar 28 voluntaris per un total de 10.810 metres.

Piscina de Mercadal
Al matí i també a la tarda hi van participar 27 nedadors, que van fer un total de 15.905 metres.

Piscina de Malbúger
Els 11 nedadors del Club de Waterpolo van fer 22.625 metres en solidaritat.

Sa Mesquida
Els 96 nedadors que hi van participar van recórrer 66.900 metres.

  1. 1ra Volta Ciclista a Menorca femenina
  2. Tot i la crisi, per Sant Joan tothom vol casa
This entry was posted in Català and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

*

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>